Posted on

Este destul de clar pentru orice automobilist de ce trebuie sa schimbati anvelopele de doua ori pe an: din vara in iarna si apoi invers. Este mai putin banala, motiv pentru care roata trebuie sa fie echilibrata pe cauciuc. In timpul unui schimb, este posibil sa aruncam o privire mai atenta asupra anvelopei, a cadrului metalic care cuprinde anvelopa. Nu vedem nimic special in majoritatea cazurilor, nu are rani grave, pare complet impecabil. Dar aparentele insala. Este bine sa mergi periodic intr-un service roti pentru a vedea in ce stare se afla anvelopele tale si jantele astfel incat sa iei masuri rapid. Daca jantele tale sunt strambe, rotile pot fi dezechilibrate si vei distruge prematur anvelopele, ceea ce nu este de dorit.

Ce trebuie sa cautati atunci cand echilibrati roata masinii

De la ultima schimbare a anvelopei, anvelopa a suferit o serie de traume minore si majore. A dat peste o parcare bilaterala, coborand de pe trotuar, au existat si unele franari mai grave. De asemenea, aceste evenimente nu au lasat nicio urma vizibila, dar au schimbat forma anvelopei, care la viteze mari, cand roata se roteste cu viteza mare, ia totul in serios langa anvelopa. In magazinele de anvelope, un instrument special este utilizat pentru a echilibra janta, care detecteaza cat de mult circumferinta anvelopei se abate de la traiectoria cercului ideal pe masura ce se roteste.

De ce sa echilibram rotile?

Unul dintre cele mai importante criterii pentru sanatatea unei masini este echilibrul rotilor, deoarece rotile dezechilibrate degradeaza manevrabilitatea, maresc distanta de franare si contribuie la uzura rapida a componentelor sasiului. Desigur, echilibrarea este mai usoara si mai buna la statiile de intretinere. La roluit jante Brasov vei obtine cele mai bune rezultate.

Tipuri de dezechilibru al rotilor

Inainte de a continua echilibrarea, trebuie stabilit tipul de dezechilibru: static sau dinamic. Aceste informatii sunt necesare pentru a contura cu precizie actiunile ulterioare.

In cazul in care dezechilibrul este static, vibratia rotii are loc pe verticala datorita diferentei de greutate a partilor rotii de-a lungul axei verticale. De exemplu, partea rotii este adesea mai grea, asa ca atunci cand conduceti, atunci cand aceasta parte se ciocneste cu suprafata drumului, are loc o coliziune. Si cu cat viteza este mai mare, cu atat vor fi mai puternice loviturile.

In momentul in care rotile tale sufera transformari, este bine sa te opresti imediat si sa remediezi problema. Spre exemplu, daca esti in Brasov mergi la echilibrare roti Brasov si nu te duce pana la Timisoara. Cu cat iei problema in serios mai repede, cu atat cresc sansele ca masina ta sa ramana in siguranta si iti poti salva mult mai usor jantele si anvelopele. Acestea fiind spuse, vei reusi sa obtii rezultatele potrivite rapid si eficient, in cateva minute si te vei putea bucura de rezultatele pozitive. Vei conduce fara zgomot deranjant pe fundal, vei putea sa mergi oriunde fara sa te gandesti ca anvelopele tale se distrug si lista poate sa continue, iar daca tii cont de beneficiile pe care le vei avea, cu siguranta roluirea este o operatiune pe care iti vei dori sa o faci.