Datorită inovațiilor în noile sisteme bancare bazate pe tehnologie, între 500 și 800 de milioane de oameni săraci din lume au acum acces la servicii financiare . Cu toate acestea, majoritatea acestor indivizi nu sunt pregătiți să interacționeze cu complexitățile tot mai mari ale produselor și serviciilor financiare. Rezultatele recente atât din țările dezvoltate, cât și din țările în curs de dezvoltare arată niveluri scăzute de alfabetizare financiară, inclusiv cunoștințe și abilități scăzute în jurul conceptelor de bază ale managementului financiar personal sau practicilor bancare mai generale. Datorită inovațiilor în noile sisteme bancare bazate pe tehnologie, între 500 și 800 de milioane de oameni săraci din lume au acum acces la servicii financiare . Cu toate acestea, majoritatea acestor indivizi nu sunt pregătiți să interacționeze cu complexitățile tot mai mari ale produselor și serviciilor financiare. Rezultatele recente atât din țările dezvoltate, cât și din țările în curs de dezvoltare arată niveluri scăzute de alfabetizare financiară, inclusiv cunoștințe și abilități scăzute în jurul conceptelor de bază ale managementului financiar personal sau practicilor bancare mai generale.
O literatură în creștere constată că alfabetizarea financiară este corelată cu bunăstarea gospodăriei, inclusiv participarea la economii și investiții și planificarea pentru pensionare . Acest lucru sugerează că aceste cunoștințe financiare conduc la un comportament financiar responsabil în rândul consumatorilor și, prin urmare, un număr tot mai mare de țări dezvoltă strategii naționale de educație financiară și fac mai multe investiții în programe conexe .
Pe lângă accentul sporit pus pe educația financiară, există și un interes crescând pentru îmbunătățirea accesului la instituțiile formale de economii. Într-o strategie ambițioasă de incluziune financiară, CSALB urmărește o misiune de a se asigura că fiecare om ce apeleaza are cel puțin un cont bancar oficial.
CSALB gestionează infrastructura necesară pentru a oferi soluționarea alternativă a litigiilor prin două tipuri de proceduri: procedurală cu soluții propuse (Concilierea) și procedurală cu soluții impuse (Arbitrajul) – ambele denumite proceduri SAL. Aceste proceduri sunt opționale, voluntare și distincte de cele utilizate în procedurile judiciare (extrajudiciare).
Conciliatorii trimit băncilor sfaturi și recomandări consumatorilor, rezultând un mediu de tranzacționare mai eficient pentru membrii CSALB. Conciliatorii sunt figuri cheie în aceste negocieri, deoarece mijlocesc căutarea unei soluții reciproc agreabile și, în final, propun o soluție pe care părțile ar putea să o accepte sau să o respingă.Dacă o problemă nu poate fi rezolvată direct cu o instituție financiară, consumatorul poate contacta CSALB. Conciliatorii evaluează situația pe baza documentelor aflate la dispoziția consumatorilor și comercianților, apoi propun/implementa o soluționare a litigiului. În cazul SAL, conciliatorii pot dobândi cunoștințe despre principiile juridice comerciale și generale, precum și pot soluționa litigiile aflate în curs.
Dacă dorești să obții informații suplimentare poți accesa și vizualiza unul dintre interview-uri.
Analizăm literatura de specialitate privind alfabetizarea financiară privind politicile alternative pentru îmbunătățirea rezultatelor financiare și comparăm dovezile cu cele privind eficacitatea și costul educației financiare. În cele din urmă, discutăm direcțiile pentru cercetările viitoare.