Majoritatea celor care isi deschid un magazin online ajung sa se bucure de el numai pentru un an. O mare parte supravietuiesc chiar doi ani iar cei care trec de acest prag sunt foarte putini. Este o experienta neplacuta si costisitoare sa constati ca afacerea ta online a dat faliment. De asemenea, este si un factor care creeaza neplaceri si la nivel psihologic. Banii investiti dispar si incepi sa te intrebi ce a mers prost. Managementul a fost defectuos? Nu ai investit suficient? Sau pur si simplu nu exista cerere pentru produsele sau serviciile comercializate?
Vanzarile online cresc de la an la an iar oamenii sunt din ce in ce mai interesati sa cumpere produsele preferate din magazinele virtuale. Si totusi, daca exista atat de multe brand-uri, un magazin online nou creat nu poate avea succes? Pe piata toata lumea poate avea loc si nu este chiar atat de mare. Dar atunci, cum se poate ca majoritatea celor care se lanseaza sunt in faliment dupa numai un an de activitate?
Pentru a face mai multa lumina asupra acestui subiect si sa clarificam de ce procesul de creare magazin online este mai amplu decat crezi, iti vom enumera motivele pentru care multe afaceri din acest domeniu sunt falimentare:
Nu esti calificat pentru a avea o astfel de afacere
Chiar daca ai experienta in retail si ai lucrat pentru multi ani ca manager al unui lant mare de magazine, experienta ta offline nu este valabila si online. Planul de afaceri al unui magazin online este destul de complex si include aspecte precum: cheltuieli inevitabile, costuri ascunse, tipul de colaborare cu importatori si producatori, transport, servicii, legislatie, contabilitate, modalitati de creare magazin online, etc. Sunt detalii de ,,finete” care ar putea sa iti scape daca nu esti informat.
Adreseaza-te prietenilor sau comunitatilor de antreprenori care au experienta in creare magazin online si solicita-le sfatul.
Nu ti-ai planificat afacerea
Daca ai deschis magazinul online doar pentru ca ti s-a parut mai simplu in acest mod sa ai o afacere atunci trebuie sa stii ca aceasta conceptie este gresita. Un magazin online inseamna sa ai un pland de afaceri bine conceput in care sa incluzi toate detaliile importante precum costuri, strategii, amortizari, previziuni pe termen scurt, mediu si lung etc.
In cazul in care nu stii ce ai dori sa vinzi nu te poti astepta ca oamenii care interactioneaza cu afacerea ta sa stie ce isi doresc. Totul trebuie sa fie planificat ca la carte pentru a intampina nevoile clientilor tai de fiecare data. Chiar si daca iti lipseste un calcul minim afacerea ta poate sa dea faliment.
Magazinul tau nu este creat corect
Tie iti place foarte mult ce a rezultat dupa procesul de creare magazin online atat ca design cat si functionalitati, preturi, fotografii, descrieri, etc. Dar, adevarul este ca nu tie trebuie sa iti placa ci clientilor. Acestia trebuie sa aiba toate conditiile necesare pentru a cumpara in siguranta si sa fie bine informati in legatura cu ceea ce cumpara. Magazinul online este instrumentul tau de vanzari, asadar, asigura-te ca descrierile produselor ofera toate informatiile necesare.
Produsele descrise sumar, de exemplu ,,rochie rosie scurta” nu iti vor aduce vanzari prea multe.
Magazinul tau este haotic
Nu ai categorii, toate produsele sunt urcate intr-un singur loc si devine obositor sa gasesti ceva in magazin. Ti-ai ales un nume care nu reprezinta ceea ce incerci sa vinzi. De exemplu, numele ,,Electroshop” nu se potriveste unui magazin online ce vinde cosmetice. Oamenii vor intelege ca este vorba despre un magazin de electronice nu de unul de cosmetice si vor ocoli adresa ta, chiar daca numele ,,electro” a fost ales cu gandul la make up indraznet.
Fiecare detaliu, oricat de mic ar fi acesta, conteaza foarte mult. Planifica si aranjeaza toate produsele astfel incat in momentul in care cauta un produs site-ul tau sa nu le sugereze altceva.
Nu ai vizibilitate
Chiar daca ai o echipa super, preturi competitive si oferte speciale de fiecare data, magazinul tau nu va fi descoperit usor daca este nevoie sa ajungi pe pagina 57 pe Google doar pentru a o gasi.Apeleza la o agentie precum Crestem Afaceri pentru servicii de optimizare seo pentru rezultate .
Procesul de creare magazin online este unul complex si decizia de a deschide unul trebuie sa se bazeze pe o judecata corecta si realizata inainte de a face investitiile efective.