Dezvoltarea unui site poate ca nu este chiar cea mai dificila sarcina in 2020, insa optimizarea SEO iti poate aduce batai de cap in conditiile in care obiceiurile din urma cu cativa ani nu mai sunt la fel de importante. Acesta este un domeniu in care trendurile se schimba periodic, motiv pentru care este esential sa tinem pasul. Teoretic, oricine se poate ocupa de optimizarea SEO a unui site, insa specialistii sunt cei care pot orchestra cele mai eficiente campanii.
De ce este necesara consultanta SEO
Inainte de toate ar trebui sa intelegem ce este SEO. Search Engine Optimization poate fi vazut ca un ansamblu de proceduri puse in practica pentru a asigura vizibilitatea unui site si a continutului sau pe motoarele de cautare. Metodele difera si se pot adapta periodic in functie de trenduri, insa este important sa fie implementate in mod corespunzator de catre un specialist SEO. Sunt mai multe motive pentru care avem nevoie de SEO intrucat prin intermediul sau site-urile pot fi indexate mai rapid si mai usor de catre motoarele de cautare. Si nu trebuie sa ne oprim doar la preferintele acestora, intrucat utilizatorii sunt tinta, iar cu cat acestia au parte de o experienta mai placuta, cu atat mai bine.
Arhitectura site-ului conteaza foarte mult si aceasta trebuie sa includa un plan clar de navigare pentru a fi cat mai usor de parcurs. Pe aceasta cale si utilizatorii vor avea parte de o experienta mai placuta ceea ce conteaza foarte mult in ochii Google. In schimb, poate cel mai important factor care subliniaza importanta SEO este volumul de trafic venit de pe motoarele de cautare. Ca o comparatie, traficul organic inseamna peste 60%, cel de pe retelele de socializare circa 2%, cel platit 6%, putin peste 10% cel direct si 15% inseamna alte surse.
Totusi, ce este important pentru motoarele de cautare? In primul rand conteaza relevanta pentru ca scopul lor este acela de a oferi cele mai bune rezultate la cautarile efectuate de catre utilizatori. Sunt mai multi factori care conteaza in acest sens. De exemplu, unele intrebari pot fi generale si clare, „intre ce ani a domnit Stefan cel Mare?”. Raspunsul va fi acelasi intotdeauna, intre anii 1457 si 1504. Insa situatia se complica atunci cand ne interesam de „cea mai buna pizzerie” pentru ca acum intervin si alti factori, printre care locul din care s-a efectuat cauarea, momentul zilei sau al anului, istoricul utilizatorului si multe altele.
Mai departe, trebuie sa punem accent pe continut de calitate. Fie ca vorbim de articole utile, de videoclipuri, fotografii sau alte tipuri de media, acestea trebuie sa fie special concepute pentru utilizatori si nu pentru motoarele de cautare. Cuvintele cheie joaca in continuare un rol important, insa si mai importanta este experienta de care au parte utilizatorii. Asadar, site-urile trebuie sa fie clare, usor de navigat, sa dispuna de linkuri interne si, bineinteles, sa aduca valoare prin continutul promovat.
Promovarea SEO in Bucuresti
In schimb, fiecare dintre aceste detalii sunt in zadar daca viteza de incarcare a site-ului este mare. In ziua de azi nimeni nu asteapta mai mult de cateva secunde pentru incarcarea unei pagini in conditiile in care poate sa gaseasca aceleasi informatii doua click-uri mai departe, iar asta cantareste mult in ochii motoarelor de cautare. Nu in ultimul rand, site-urile trebuie sa fie disponibile atat in versiunea desktop, cat si cea de mobil, motiv pentru care design-ul trebuie sa fie adaptat pentru ca utilizatorii sa beneficieze de o experienta placuta. Bineinteles, SEO este un proces amplu care implica nenumarate proceduri, insa mai bine ne lasam pe mainile specialistilor sa se ocupe de tot.